eng maged mahmoud
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

lovely site

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

أهم مواقف حياتك

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
just_dream
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
just_dream

المساهمات : 65

أهم مواقف حياتك Empty
مُساهمةموضوع: أهم مواقف حياتك   أهم مواقف حياتك I_icon_minitime2008-07-06, 12:28 pm

السلام عليكم cheers

طبعا كل واحد فينا اتعرض فى حياتة لمواقف صعبة ومواقف كوميدية ومواقف تزعل ومواقف محرجة ومواقف تانية كتيرة

وبما اننا كلنا دلوقتى اصحاب واخوات جامدين أوى فانا شايف ان مفيش احراج وعاوزين نحكى لبعض أحسن وأصعب مواقف فى حياتنا

وعلشان متقولوش انى دبستكم و هربت انا هبدأ أول واحد فيكم:

أصعب موقف فى حياتى كان وأنا فى تانية ثانوى: Sad
أنا هأحكى علية بس بشرط محدش يضحك عليا أو يتريق Laughing

أنا كنت بزوغ من المدرسة كل يوم بعد الحصة التانية من فوق السور أنا وأصحابى (وطبعا منهم شريف) علشان أروح أذاكر وأنا أصلا أخف أصحابى فكانوا بيطلعونى الأول وبعدين أستناهم برة لما يطلعوا بعدى

وفى يوم أسود ( كان فى الاسبوع الاول فى الدراسة ) Sad بعد ما نزلت من على السور أنا واللى معايا واحد منهم ربنا يسامحة وقف شوية علشان بيكلم صاحبة ف استنيتة علشان أروح معاة وبعدين كان فى مخبر لابس لبس عادى خالص ماشى جنبى وفجأة مسكنى وقالى رايح فين طبعا أنا كنت خلاص هاموت من كتر الخوف وبعدين أخدنى وقعدنى فى البكس شوية أنا وناس تانية كتير ممسوكة بردة وطبعا فضلنا نعيط جامد أوى لأننا افتركنا ان كدة خلاص مستقبلنا ضاع المهم ان الظابط أخدنا للمدرسة عند الناظرة وطبعا احنا لسة بنعيط

أهم حاجة بقى فى الموضوع ان صاحبى اللى كان السبب انى اتمسكت واقف بعيد قاعد بيضحك عليا وكل ما المخبر يقرب منة علشان يمسكة كان بيطلع يجرى

المهم بعد مادخلنا المدرسة كان فى أستاذة واقفة مع الناظرة شافتنى وأنا بعيط فصعبت عليها وقالت للناظرة معلش سامحيهم المرة دى والكلام دة

نسيت أقولكم اننا كنا بنعيط علشان قالولنا ان الظابط اللى مسكنا دة بتاع أداب يعنى هيلبسنا قضية أداب

المهم من هنا لهنا الناظرة وافقت فى الأخر انها تسامحنا فرجعونا الفصل وسابونا ومن بعدها طبعا فضلت حوالى شهر مش بزوغ لغاية ما رجعتلى تانى الجرأة

طبعا انا أول حاجة عملتها لما روحت البيت انى غيرت البنطلون ههههههههههههههههه
محدش يفهمنى غلط انا بهزر بس واللة

دة كان أصعب موقف اتعرضت لية فى حياتى

أما بالنسبة لأجمل موقف كوميدى فى حياتى فهو الموقف بتاع جمصة اللى ماجد لمحلكوا علية بس أنا بصراحة مش هقدر أحكى علية

يلا أنا عايز أسمع بقى مواقفكوا سواء كوميدية أو صعبة أو أى مواقف تانية مميزة
drnnonna
EXTRA ORDINARY MEMBER
EXTRA ORDINARY MEMBER
drnnonna

المساهمات : 235

أهم مواقف حياتك Empty
مُساهمةموضوع: رد: أهم مواقف حياتك   أهم مواقف حياتك I_icon_minitime2008-07-06, 7:45 pm

السلام عليكم الاول
الموضوع جامد يا just_dream
انا مش هحكى علي المواقف الصعبة اصلها نكد قوى ومش قليلة
انا هحكى عن موقف لما بفتكره بحسن بالرضي عن نفسي
كان يوم نتيجة الثانوية العامة سنة ثانية
الاول امهد للموضوع عشان تكونوا معايا
في بداية السنة كان وفاة والدى-الله يرحمه-وطبعا زى اي حد اتأثرت بالحكاية دى قوى واخدت الكيمياء وقلت يارب اطول حتى حاسبات وكنت بشوف اصحابي اعصابهم مشدودة وتعبانين وانا مكبرة دماغي علي الاخر
وماما مش كانت متخيلة انى ممكن انجح اصلا وتقول يارب اي مجموع بس المهم نفرح ومحدش يشمت فينا
يوم النتيجة بقي مش جبتها من النت قلت اجيبها من المدرسة احسن وكانت اختى معايا
المهم المدرسة قالت لي مبروك جيبتى 97ونص قلت لها لا اكيد مش انا واختى قالت لها اكيد فيه غلط ونراجع رقم الجلوس وعملنا مشكلة ودى مش درجاتى والناس يقولوا ايه قليلة؟ لا يا ناس كتيره والناس قعدوا يضحكوا علي انا واختى
المهم قولنا بقي احنا هنسبك الموضوع علي ماما رحت قلت لها انا جبت 85 % قالت لي مبروك عليكى وعلي تجارة بس خليكى علمى وبعدين قلت لها ايه يا ماما دول 97 ونص قعدت تعيط من الفرح والحمد لله كملت احياء وحافظت علي مستوايا وبقيت صيدلانية علي وشك التخرج
يارب مش اكون طولت عليكم
يلا سلام مؤقت اشوفكم في موضوع تانى
just_dream
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
just_dream

أهم مواقف حياتك Empty
مُساهمةموضوع: رد: أهم مواقف حياتك   أهم مواقف حياتك I_icon_minitime2008-07-07, 11:34 am

السلام عليكم

أحلى و أجمل تحية لعضوة منتدانا الجميلة و دكتورتنا drnnonna

أحب أحيكى تحية كبيرة أوى على صبرك وتحملك للموقف الصعب دة واصرارك على انك تعملى حاجة فى حياتك بالرغم من الظروف اللى انت مريتى بيها

عموما البقية فى حياتك مع انها متأخرة جدا

بس بردة عاوزين نعرف المواقف الصعبة الا اذا كانت مواقف خاصة مينفعش تقولى عليها
drnnonna
EXTRA ORDINARY MEMBER
EXTRA ORDINARY MEMBER
drnnonna

المساهمات : 235

أهم مواقف حياتك Empty
مُساهمةموضوع: رد: أهم مواقف حياتك   أهم مواقف حياتك I_icon_minitime2008-07-09, 7:39 pm

ايه يا طارق مفيش غيري يعترف
فين ماجد وشريف ونينو

حياتك الباقية يا سيدى ولا يهمك وميرسي علي الكلام الحلو دا
love_for_life
EXTRA ORDINARY MEMBER
EXTRA ORDINARY MEMBER
love_for_life

المساهمات : 340

أهم مواقف حياتك Empty
مُساهمةموضوع: رد: أهم مواقف حياتك   أهم مواقف حياتك I_icon_minitime2008-07-12, 3:25 am

قبل ما اقول اى مواقف بحب اشكر طارق على التصييت الى عمله ليا وليه فى موضوع الهروب من المدرسة بس انا مكنتش معاه لما تمسك انا كنت لسة فى المدرسة ونطيت بعده فملقتوش افتكرته روح اتاريه اتقفش.

بخصوص اصعب مواقف فالى انا فاكرهم دلوقتى موقفين اولا وفاة والدى وانا فى امتحانات اولى اعدادى وكان لسالى يومين فى الامتحانات هو توفى جمعة وانا كان عندى امتحان السبت والاحد والحد لله سانتها جبت مجموع كويس ودخلت فصل المتفوقين فى ثانية اعدادى.

الموقف التانى حصل فى خلال السنة الى فاتت واصحابى عارفينه وهو لما انفصلت عن الانسانة الى كنت بحبها وكنت مضايق جدا اياميها.

المواقف الكوميدية كتيرة اوى واقربها الموقف الى حصل فى رحلة جمصة الى فاتت والى طارق وماجد لمحوا عليه.

اكتر موقف محرج كان فى سنة اولى هندسة لما دخلت اسال واحدة قاعدة فى المكتب على دكتورة المادة وهى اصلا كانت دكتورة المادة وانا مكنتش عارفها لانى مكنتش بحضر طبعا.

مين عليه الدور يقول مواقفه لسة ماجد ونينو
just_dream
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
just_dream

أهم مواقف حياتك Empty
مُساهمةموضوع: رد: أهم مواقف حياتك   أهم مواقف حياتك I_icon_minitime2008-07-13, 11:59 am

اية ياماجد

فين مشاركتك ولا الماضى أليم أوى كدة Crying or Very sad
ماجد محمود
Administrator
Administrator
ماجد محمود

المساهمات : 206

أهم مواقف حياتك Empty
مُساهمةموضوع: رد: أهم مواقف حياتك   أهم مواقف حياتك I_icon_minitime2008-07-13, 7:10 pm

القسم ده فالمنتدى انا بحبه جداااا وواضح ان اعضاء المنتدى متفاهمين جدا مع بعض وخلاص معتش فى حد بيتحرج انه يقول اسراره الخاصه لانه حاسس انه بيقولها لناس بيحبهم وقريبين منه قوى وده كان الهدف الاساسى من انشاء المنتدى

بالنسبه بقى للموضوع اللى احنا بنتكلم فيه وهبدا الاول بالمواقف الصعبه اللى مرت فحياتى
اصعب موقف عدى عليا هو وفاة امى وانا ف 3 اعدادى ماما بالنسبالى مكنتش مجرد ام وبس لا دى كانت صحبتى اللى مكنتش بخبى اى حاجه عنها فحياتى الشخصيه وكانت دايما بتشجعنى على النجاح وانى اكون دايما احسن بجد انا افتقدتها جدا واتغيرت حياتى 180 درجه بعد وفاتها لان ملقتش الانسانه اللى تعوض حنانها او حد يهتم بخصوصياتى زيها
اما بقى المواقف الحلوه فحياتى فكان اول قصة حب بالنسبالى وكان ف 3 ثانوى بس للاسف الموضوع مكملش وانفصلنا مع انى حبيت بعدها واكتر من مره بس فعلا اللى قالو ان الحب الاول هو الحب الاقوى عندهم حق
ويوم نتيجة الثانويه العامه وعرفت انى هدخل كليه الهندسه ده برضه من اقوى المواقف فرحه على قلبى يومها كنت طاير من الفرحه
يعنى الحمد لله انا مبسوط فحياتى وربنا مدينى اصدقاء زى العسل واحنا زى الاخوات بالضبط ربنا يخليهم ليا

واضح انى طولت عليكم شويه وياريت ياطارق اكون رضيت فضولك ...... وكده يبقى باقى نينو
https://magoood.hooxs.com

أهم مواقف حياتك
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-