eng maged mahmoud
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

lovely site

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الحب عذاب بالنسبه لى

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
neno
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
neno

المساهمات : 42

الحب عذاب بالنسبه لى Empty
مُساهمةموضوع: الحب عذاب بالنسبه لى   الحب عذاب بالنسبه لى I_icon_minitime2008-04-26, 7:04 pm

ازيكم يا شباب بليز عايزاكم تقولو رايكم بجد فى الموضوع ال هقوله
انا مرتبطه بشاب من حوالى 6 شهور ارتباطنا كان صدفه هو اول ما كلمنى كان على النت فضل يكلمنى كتير وكان بيستنى ان انا افتح كل يوم يعنى كان ال 24 ساعه على النت بينتظرنى بصراحه انا كنت خايفه من كلامى معاه لان ناس كتير حذرونى منه ولكنه لما كان بيكلمنى كان واضح انه كويس عكس ما الناس بيقولو كان عارف كل حاجه عنى لكن انا مش كنت اعرفه خالص فى يوم وهو بيكلمنى قالى انا معجب بيكى وبحبك قولت له ازاى انت عمرك ما شوفتنى قالى بس بسمع عنك كتير وشخصيتك عجبانى بعدت عنه فتره طويله بعدها كلن كل شويه يتكلم فى البيت بس انا مش كنت بكلمه واخر ما زهق خلى اخته تكلمنى قولت لها مش هينفع هو ممكن يكون متعلق بيا بس مش بيحبنى وقفلت على كده بس بصراحه انا كنت حاسه ان انا حبيته بس بدارى الاحساس او ممكن خوف منه
ولما نزلت اول يوم فى الجامعه السنه دى قابلته هناك صدفه وكلمنى انا كنت فرحانه ان انا شوفته واعتذرت له عن كلامى لاخته وبدانا نتكلم واشوفه بس قولت له من بدايتها لازم تكلم ماما واهلك يعرفوا قالى موافق وفعلا كلم ماما واهله زارونا فى البيت والموضوع بقى معروف فى العيلتين وحددنا معاد الخطوبه فى شهر 8
فى الاول كان بيكلمنى كويس وكان بيعاملنى حلو ويقولى على معاد الاقيه قبل المعاد موجود لكن لما اتاكد ان انا بحبه بدا يتغير جدا يعنى بدا يتاخر من معاده ساعتين او تلاته ويقدم عذر وانا للاسف بصدق اى حاجه بعد كده بدا مش ييجى خالص كنت بقول ممكن فعلا مشغول زى ما بيقول
غير كده كان فى ناس كتير بتوقع بينا لدرجة ان هما خلوه يشك فيا كانو بيقولو له كلام بجد صعب مع انه مش كان بيحصل وهو للاسف بيصدقهم لانه متعقد من حكاية الشك دى بسبب موضوع خاص بيه قديم والناس دى كانت بتحرق دمى كتير يعنى واحده منهم كانت تخدوا وتمشى وانا واقفه كده عادى تفضل تهزر معاه يعنى كان الله فى عونى وللاسف البنت دى تبقى صاحبة اختى والناس ال بتوقع بينا يبقوا اقرب الناس لاختى
بدا طبعا اهتمامه يقل بيا خالص مش يكلمنى غير فين وفين ولما اجى اكلمه كان يتنرفز ونتخانق كل يوم بدا قلبه يقسى عليا جدا واوقات الاقيه طاير بيا ولو طلبت عيونه هيديهالى بقيت مش عارفه هو بيحبنى ولا ايه دلوقتى مش بقيت اشوفه غير كل فين وفين وممكن افضل شهر مش اشوفه وبطبيعة شغله مش بعرف اكلمه كتير لانه بينزل اجازه يومين اخر الاسبوع ومش بيبقى فاضى علشان بيشتغل مع باباه
ال بيضايقنى اكتر انه يقولى هكلمك ومش يكلمنى ولما اجى اقوله انت مش اتكلمت ليه يزعأ ويقولى اكبرى شويه انت عقلك صغير انتى مش فاهمه بس يا جماعه انا ليا حق فيه يعنى لازم يدينى جزء من وقته برده لكن ده لا ناسينى خالص بنكون متفقين مثلا انا كلنا هنتقابل فى عيد ميلاد حد من اصحابنا هو ممكن مش ييجى علشان شغله بكون زعلانه بس مش بقدر اتكلم
انا مش قادره استحمل اهماله ليا ومعاملته الجافه معايا لان انا عمرى ماحد عمل معايا كده ولا يقدر يعمل كده المشكله الاكبر ان وضعى الاجتماعى والعلمى ليا انا واهلى مش يسمح بالتعامل ده بس انا بحبه بصوره غير معقوله ومش عايزه اسيبه كمان علشان الناس ال عايزه توقع بينا هيشمتوا فيا جدا غير كده انا خايفه عليه اكتر لان انا غيرته تغيير تام من الوحش للحلو وهو قالى بنفسه انتى ال غيرتنى وغيرتى حياتى يبقى لازم انتى ال تخدينى واكون ليكى واهله نفسهم قالولى كده لانه بصراحه قبل ما يعرفنى كان متمرد جدا جدا جدا
واهله قالولى انتى لو سبتيه هيرجع تانى زى الاول واحنا خايفين عليه قالولى كمان هو اتغير بس مقصر فى حقك كتير

اوقات كتير بكون محتاجاه بس مش بلاقيه خالص لكن هو لما بيحتاجنى من غير ما يقولى بكون جامبه ومعاه
انا مش عارفه اعمل ايه يا ترى بعد صبرى ده كله وحبى ليه وكل ال انا عملته علشانه وغيرته اسيبه ولا اصبر واتحمله على كده بس ده صعب اوى ولا فى حل تانى
سورى يا جماعه دوشتكم بس بجد انا تعبت ومحتاره يا ريت تقولو لى اعمل ايه
drnnonna
EXTRA ORDINARY MEMBER
EXTRA ORDINARY MEMBER
drnnonna

المساهمات : 235

مُساهمةموضوع: رد: الحب عذاب بالنسبه لى   الحب عذاب بالنسبه لى I_icon_minitime2008-04-26, 7:36 pm

انا مش عارفة اقولك ايه يا نينو
انا خفت امشي من غير ما ارد تزعلي
بس بجد انا مش عارفة اقول ايه؟
سيبك من الناس تشمت والحوار دا ومش تحطي الناس في دماغك وانتى بتاخدى قرار في حياتك انتى لوحدك
والناس اللي بتوقع دول كبرى دماغك منهم ولو هوا بيسمعهم دى مشكلة عنده مش عندك
وشكاك دى مشكلة مالهاش حل غير عنده عمره ما هيأمن لحد الا اذا اتغير

اقولك اتكلمى معاه بصراحة وعرفيه انك ممكن تتضيعى من ايده
وشوفي رد فعله
حاولي معاه تانى يا نينو ومش تفقدى الامل

انا هدخل ارد تانى بس بجد مش تزعلي نفسك
ومعلش لو كنت اوجزت
love_for_life
EXTRA ORDINARY MEMBER
EXTRA ORDINARY MEMBER
love_for_life

المساهمات : 340

مُساهمةموضوع: رد: الحب عذاب بالنسبه لى   الحب عذاب بالنسبه لى I_icon_minitime2008-04-26, 8:39 pm

اولا انتى مش لازم تحطى الناس دول فى دماغك خالص وميكنش تصرفاتهم ليها تاثير فى قرارك لانهم مش هينفعوكى لو حصل حاجة بعد كدة وبعدين هما بيعملوا كدة علشان قلوبهم مش نضيفه .

بل انتى لو كملتى علشان ميشمتوش فيكى وحصل حاجة فى المستقبل بينك وبينه بعد كدة هيبقى هما نجحوا فى الى هما عايزينه انهم يدمروا حياتك لكن لو سبتيه اى نعم هيشمتوا دلوقتى لكن لما هتتجوزى واحد تانى يريحك هتبقى انتى الكسبانة

وبعدين ده قرار مستقبل مش هزار ياعنى لازم يتاخد بدون اى تاثير خارجى.

الواضح انه كان كل هدفه انه يخليكى تحبيه ولما وصل للهدف ده بدا يحس انه خلاص وصل للى هو عايزه وده بيفسر تغيره لما عرف انك بتحبيه.

وبعدين الواضح جدا من كلامك ان حبه قل من نحيتك لان لما الواحد بيحب بيقبى عايز يفضل جنب الى بيحبه على طول ومش يبعد عنه مهما كانت الظروف لان دى اكتر فترة بيبقى الحب فيها مشتعل
بعد كدة ممكن ظروف الحياة تشغل الواحد شوية.

وانا من رايى انك لو صبرتى واستحملتى دلوقتى مش هتقدرى تستحملى كدة على طول خصوصا مع ضغوط الحياة.

وربنا يوفقك للقرار الصح الى فيه الصالح ليكى.
ماجد محمود
Administrator
Administrator
ماجد محمود

المساهمات : 206

مُساهمةموضوع: رد: الحب عذاب بالنسبه لى   الحب عذاب بالنسبه لى I_icon_minitime2008-04-27, 8:29 pm

اللى يحب الحب الكبير ده صعب فعلا انه يبعد او يكره اللى حبه

انا رايي انك تبعدى عنه فتره اسبوع مثلا تحسسيه انه مش فارق معاكى زى ماهو بيعمل ودى طريقه متجربه

الراجل دايما يحب هو اللى يجرى ورا اللى بيحبها ولو حس لحظه ان العكس هو اللى بيحصل بيسيبها علطول

دى طبيعة الرجاله كلنا كده مش هو بس ........ وكمان حاولى تخليه يغير عليكى وان هو مش كل امالك فالحياة

اما بقى موضوع صاحبة اختك انا رايي انك تقطعى علاقتك بيها تماما لان دى الغيره هتموتها ....

لو انتى قريبه من حد فعيلته قوى حاولى تخليه يتكلم معاه ويساله هو شايف علاقتكو هتبقى ازاى وهيستمر ولا لا

https://magoood.hooxs.com
AHMEDMEDO
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
AHMEDMEDO

المساهمات : 58

مُساهمةموضوع: رد: الحب عذاب بالنسبه لى   الحب عذاب بالنسبه لى I_icon_minitime2008-04-27, 9:52 pm

صراحة انا مش عارف اقول ايه عشان يمكن انا مريت بظروف متقاربه جدا للموضوع دة وبردة كان فى ناس نفوسهم دنيئة كانوا عيزين يشوفه جنازة ويشبعوا فيها لطم
بس انا عيزك تسيبكى خالص من الناس دول واى مؤثرات خارجيه عشان دا مش هزار دا موضوع حياة ومستقبل وعمر لازم تكونى جامدة وقويه وتحاولى تخدى قرارك بعقلك مش بعواطفك عشان دايما الجرى ورا العواطف والمشاعر اخرته غالبا مش بتبقى سعيدة ولازم بردة عشان ما يبقاش عليكى اى علط وتكونى بريئه ادام ربنا والناس تقوليله على كل اللى جواكى كله بصراحة والله اتغير واتعدل كان بها مكنش خلاص يبقى كل واحد من طريق
حاولى تخدى القرار وتتكلمى معاه وانسى الناس فكرى بس فى نفسك وفى المشاكل اللى هتحصل بعد كدة لو استمر على كدة
وربنا معاكى
neno
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
neno

مُساهمةموضوع: رد: الحب عذاب بالنسبه لى   الحب عذاب بالنسبه لى I_icon_minitime2008-04-30, 6:45 pm

love_for_life كتب:
اولا انتى مش لازم تحطى الناس دول فى دماغك خالص وميكنش تصرفاتهم ليها تاثير فى قرارك لانهم مش هينفعوكى لو حصل حاجة بعد كدة وبعدين هما بيعملوا كدة علشان قلوبهم مش نضيفه .

بل انتى لو كملتى علشان ميشمتوش فيكى وحصل حاجة فى المستقبل بينك وبينه بعد كدة هيبقى هما نجحوا فى الى هما عايزينه انهم يدمروا حياتك لكن لو سبتيه اى نعم هيشمتوا دلوقتى لكن لما هتتجوزى واحد تانى يريحك هتبقى انتى الكسبانة

وبعدين ده قرار مستقبل مش هزار ياعنى لازم يتاخد بدون اى تاثير خارجى.

الواضح انه كان كل هدفه انه يخليكى تحبيه ولما وصل للهدف ده بدا يحس انه خلاص وصل للى هو عايزه وده بيفسر تغيره لما عرف انك بتحبيه.

وبعدين الواضح جدا من كلامك ان حبه قل من نحيتك لان لما الواحد بيحب بيقبى عايز يفضل جنب الى بيحبه على طول ومش يبعد عنه مهما كانت الظروف لان دى اكتر فترة بيبقى الحب فيها مشتعل
بعد كدة ممكن ظروف الحياة تشغل الواحد شوية.

وانا من رايى انك لو صبرتى واستحملتى دلوقتى مش هتقدرى تستحملى كدة على طول خصوصا مع ضغوط الحياة.

وربنا يوفقك للقرار الصح الى فيه الصالح ليكى.
ميرسى على اهتمامك وان شاء الله ال فيه الخير يقدمه ربنا وادعي معايا ربنا يهديه
neno
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
neno

مُساهمةموضوع: رد: الحب عذاب بالنسبه لى   الحب عذاب بالنسبه لى I_icon_minitime2008-04-30, 6:51 pm

ماجد محمود كتب:

اللى يحب الحب الكبير ده صعب فعلا انه يبعد او يكره اللى حبه

انا رايي انك تبعدى عنه فتره اسبوع مثلا تحسسيه انه مش فارق معاكى زى ماهو بيعمل ودى طريقه متجربه

الراجل دايما يحب هو اللى يجرى ورا اللى بيحبها ولو حس لحظه ان العكس هو اللى بيحصل بيسيبها علطول

دى طبيعة الرجاله كلنا كده مش هو بس ........ وكمان حاولى تخليه يغير عليكى وان هو مش كل امالك فالحياة

اما بقى موضوع صاحبة اختك انا رايي انك تقطعى علاقتك بيها تماما لان دى الغيره هتموتها ....

لو انتى قريبه من حد فعيلته قوى حاولى تخليه يتكلم معاه ويساله هو شايف علاقتكو هتبقى ازاى وهيستمر ولا لا

اولا ميرسى على مشاركتك معايا
انا فعلا قولتله نبعد اسبوع بس هو كلمنى بعد يومين وقالى انه مش قادر يبعد عنى انا خلاص احترت ومن نحية الغيره هو بيغير جدا جدا
ربنا يسهل ان شاء الله ويهديه
neno
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
neno

مُساهمةموضوع: رد: الحب عذاب بالنسبه لى   الحب عذاب بالنسبه لى I_icon_minitime2008-04-30, 6:53 pm

احمد فتحى عطيه كتب:
صراحة انا مش عارف اقول ايه عشان يمكن انا مريت بظروف متقاربه جدا للموضوع دة وبردة كان فى ناس نفوسهم دنيئة كانوا عيزين يشوفه جنازة ويشبعوا فيها لطم
بس انا عيزك تسيبكى خالص من الناس دول واى مؤثرات خارجيه عشان دا مش هزار دا موضوع حياة ومستقبل وعمر لازم تكونى جامدة وقويه وتحاولى تخدى قرارك بعقلك مش بعواطفك عشان دايما الجرى ورا العواطف والمشاعر اخرته غالبا مش بتبقى سعيدة ولازم بردة عشان ما يبقاش عليكى اى علط وتكونى بريئه ادام ربنا والناس تقوليله على كل اللى جواكى كله بصراحة والله اتغير واتعدل كان بها مكنش خلاص يبقى كل واحد من طريق
حاولى تخدى القرار وتتكلمى معاه وانسى الناس فكرى بس فى نفسك وفى المشاكل اللى هتحصل بعد كدة لو استمر على كدة
وربنا معاكى
ميرسى على ردك على الموضوع وان شاء الله اكون اقوى من كده وربنا يهديه يا رب وربنا معاك انت كمان ويوفقك ان شاء الله

الحب عذاب بالنسبه لى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-