eng maged mahmoud
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

lovely site

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

اجب عن الاسئله التاليه

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
neno
EXCELLENT MEMBER
EXCELLENT MEMBER
neno

المساهمات : 42

اجب عن الاسئله التاليه Empty
مُساهمةموضوع: اجب عن الاسئله التاليه   اجب عن الاسئله التاليه I_icon_minitime2008-04-20, 9:45 pm

: كنا فى أواخر الشتا قبل اللى فات زى اليومين دول عشنا مع بعض حكايات أنا كنت لما أحب أتونس معاه أنا كنت باخد بعضى واروح له من سكات أجب عن الأسئلة التالية: 1 - لماذا اختصت الشاعرة الشتا قبل اللى فات؟ 2- فى أى فصل من فصول السنة كتبت هذه القصيدة؟ (مستدلا على ما تقول) 3- علام يدل التعبير (أنا كنت باخد بعضى وأروح له من سكات)؟ 4- أيهما أفضل (أنا كنت باخد بعضى) أم (أنا كنت باخد تاكسى)؟ ولماذا؟
love_for_life
EXTRA ORDINARY MEMBER
EXTRA ORDINARY MEMBER
love_for_life

المساهمات : 340

مُساهمةموضوع: رد: اجب عن الاسئله التاليه   اجب عن الاسئله التاليه I_icon_minitime2008-04-20, 9:57 pm

bounce bounce اختصت الشاعرة الشتا قبل اللى فات علشان هو ده الى حصل فيه الحكاية دى

bounce bounce كتبت هذه القصيدة فى فصل الربيع علشان هى بتقول زى اليومين دول واحنا اليومين دول فى الربيع واواخر الشتا هى الربيع برده

bounce bounce يدل التعبير (أنا كنت باخد بعضى وأروح له من سكات) بيدل انها بتكون معاه بكل حواسها جسما ومشاعرا

bounce bounce أفضل (أنا كنت باخد بعضى) لانه اكثر رومانسية ولايدخل فيه اى مؤثرات خارجية مثل التاكسى
ماجد محمود
Administrator
Administrator
ماجد محمود

المساهمات : 206

مُساهمةموضوع: رد: اجب عن الاسئله التاليه   اجب عن الاسئله التاليه I_icon_minitime2008-04-20, 10:01 pm

اجابة السؤال الاول : اختص الشاعر الشتا قبل اللى فات لانه كان فيه مطر كتير بعكس الشتا السنادى

اجابة السؤال التانى : كتبت هذه القصيده ففصل الشتا السنادى

اجابة السؤال الثالث : كانت بتروحله من غير ما تقول لحد و حتى من غير ماتقوله ( غلاسه ياعنى )

اجابة السؤال الرابع : افضل التعبير الاول لانه كنايه عن المشقه اللى بتلاقيها على ماتروحله
وبعدين جايز بيته جمب بيتها فمش هتحتاج تاكسى هههههههههههه
https://magoood.hooxs.com

اجب عن الاسئله التاليه
صفحة 1 من اصل 1